MHD

Podunajské Biskupice majú vynikajúcu polohu. Medzi mestom a vidiekom v sebe spájajú možnosti hlavného mesta s dedinským kľudom periférie.

Aj preto sa k nám sťahuje stále viac ľudí a obec sa rozširuje o nové štvrte.
Potenciál Biskupíc ale nedokážeme využiť ak celý deň strávime v zápchach počas presunov medzi mestom a bydliskom. Až s fungujúcou dopravou na všetkých úrovniach sa naša obec zmení na príjemné miesto na život. Výstavbou R7 a nultého obchvatu sa všetko iba začína.

1. Autobus číslo 78 je kľúčový pre všetkých sídliskových občanov, ktorí sa chcú dostať z Biskupíc do mesta. Počas svojej cesty pod most SNP križuje Ružinov a Nové Mesto, čím cestujúcim bez prestupu ponúka veľa cieľových možností. 78-čka musí jazdiť aj cez víkend. Oceňujem, ak máme na sídlisku spoj, ktorý občana za 30 minút privezie k Eurovei. Cez víkend je tento spoj dôležitý, lebo ide k Zimnému štadiónu (korčuľovanie s deťmi, hokej, v lete na Tehelné pole sa kúpať) a zároveň skutočne je to vynikajúci spoj aj pre ľudí, ktorí cestujú za kultúrou (priamy spoj do SND, k Malej scéne, knižnici SAV na Klemensovej)

2. Biskupice potrebujú aj priame spojenie s Petržalkou, kde pracuje dosť ľudí z našej mestskej časti. Nie prácne sa presúvanie k zástavke k Bille a následne cesta 87-kou do Petržalky.

3. Semafor na križovatke Slovnaftská so Závodnou je neuveriteľne neefektívny. Na jedno auto zo Závodnej čaká každé ráno pol kilometrová kolóna od Kazanskej. Jednoznačne treba nasadiť semafor so schopnosťou detekcie vozidiel.

4. Cyklodoprava v sebe spája účel (presun do cieľa) so zdravým životným štýlom. Budovanie cyklociest je preto prioritou. Sídlisko potrebuje samostatné cyklistické cesty (žiadne čiary na vozovke) po Kazanskej a Uzbeckej. Stará obec zase rekreačné trasy na Košariská a cez Lieskovec na Slovnaftskú hrádzu.

5. Križovatka Kazanská s Ulicou Svornosti (pred Kauflandom) musí byť vyriešená priateľsky pre chodcov aj cyklistov.

6. Električka je hudbou budúcnosti, na ktorú ale treba byť pripravený. Starosta musí tlačiť na projektovanie a plánovanie mestskej koľajovej dopravy do našej štvrte, aby sa nakoniec nerealizoval variant, ktorý by našu obec obchádzal.